Dressyr, 6.12

Har haft det här inlägget sparat i utkast sen en tid tillbaka. Tänkte att jag kan väl lika bra publicera det fast det är över två veckor sen men då får vi nått att läsa :)

Fixade iordning hästarna, porträtt fotograferade lite och sen skrittade vi iväg mot ridbanan, fick sen vända och rida på en åker brevid istället då det var snö där och hästarna obroddade. 
Skrittade fram 10 minuter och så började jag böja igenom henne i skritten. Hon var jätte mjuk och böjbar! Lite slö för skänkel men annars jätte fin :) Sen lite travarbete, mycket volter och serpentiner i en rund form. Efter ett tag la jag ner henne lång och låg och sen skrittade jag av henne. 
Bra med lite kortade pass ibland! Gäller att man inte tjatar ut det.

En filmsnutt från det:


Skulle så gärna ha en vettig kamera att filma med, har nog en digitalkamera nånstans men den är nog inte så mycket bättre än min mobil, eller den går i alla fall att zooma med..



några klipp från filmen ↑

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0