6 juli, dressyr

busig ponnyhäst idag!
Promenerade med henne till åkern där vi skulle rida. Hon sparkade bakut några gånger och när hon lugnat ner sig hoppade jag upp. Hon fortsatte och studsa runt. Bara att försöka hålla mig kvar (hon slog inte precis lite..) och få henne på andra tankar.
Hon kunde absolut inte koncentrera sig så jag hoppade av gick hem med henne, la på mera flugmedel och tog longerlinan.
Tillbaka på åkern longerade jag henne några varv ifall hon skulle gå orent eller liknande, hade ingen aning om varför hon höll på att studsa runt sådär, tänkte ifall hon kanske hade ont. Kom sedan fram till att det var flugorna och brömsarna hon dampade sönder på. Så fort det kom en fluga surrandes runt hennes rumpa slog hon.
Nå flugmedlet höll dom borta sen och jag hoppade upp och började arbete henne.
Hon var riktigt riktigt trevlig!
Jobbade på övergångar. Mesta dels från skritt till galopp och galopp till skritt. Gick bra :) Och så låg fokusen på lång låg form, även det gick bra!

busbild från idag ↓, blev ingen vettig seriös bild.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0