lördag 26.3

Lite så här nästan en vecka efter tänker jag skriva om hur de gick när jag red mossan på sleipner i lördags och bjuda på några bilder. (tyvärr ingen ridbild, kvalitén suger!)

Mossan stod och trampade jätte mycket under transport turen. Vet inte riktigt var hon har börjat med för hon har alltid stått stilla och allt har gått bra. När vi lastade ur såg vi att hon lyckats ha sönder ett transport skydd och trampat sig på kronranden så hon hade fått ett ytligt sår. Tok maja!

Skrittade fram ordentligt och böjde igenom henne. Började trava i lite lägre form och hon fick "gå av sig" nått varv. När jag ridit en stund i båda varven och mjuknat upp henne gjorde jag mycket halter och övergångar. Hon lyssnade super bra!
Sen red jag på i alla gångarter i båda varven och hon var jätte mjuk, lätt i munnen och lyhörd :)
Var riktigt nöjd med henne!

Hade nya mörkblåa dressyrschabraket på henne, gosch vad snygg hon var i det ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0