lördag 5.3

allt gick jätte bra idag!
Lastningen gick super! Mossan gick in direkt, utan att tveka.
När vi kom fram till ämnes så lastade vi ur hästarna och tog in allt och alla till ridhuset. Lydi gick runt och ledde dom medans jag plockade fram några hinderstöd och bommar. 

I början lät jag mest mossan bara gå så hon skulle komma i gång ordentligt och så där.
Värmde upp henne i alla gångarter och ställde igenom henne och så började jag trava och galoppera över bommar.
Efter jag gjort de i båda varven några gånger började jag hoppa ett 60cm rättuppstående. Tänkte mycket på min sits så jag inte skulle bli för hastig och att jag skulle samla upp henne direkt efter hindret. Sen började jag hoppa ett 75cm rättuppstående. 
Efter jag hoppat ett antal gånger så började jag trava av henne. Då var hon så himla lugn och fin :D

Blev mycket galopparbete idag! De behövs.. Galoppen har blivit så mycket bättre nu och bättre ska den bli!
Hon hade massor med energi. Som tur var hon sammarbetsvillig och la inte energi på dumheter :) 

Efter dom var av travade och skrittad tog vi av alla saker och lät dom springa fritt i ridhuset. De blev världens rullparty! Fick med oss två riktigt skitiga ponnyer hem!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0