måndag 23.5

Började med att promenera Mossan i 10 minuter, hoppade sen upp och skrittade i en fem minuter till. På ridbanan började jag jobba henne i rund och låg i skritt. Ställde utåt och inåt.
Jobbade på ett bra tag innan hon började släppa efter lite. När jag sen började trava så hade hon tankarna på helt andra ställen. Hon koncentrerade sig inte ett dugg och sprang mest runt och la ner huvudet och tyckte hon var jätte duktig.
Tog ner henne till skritt igen och arbetade henne ett tag igen. När jag sen tog trav hade hon lossnat lite till och hade lite bättre koncentration. Gjorde halter, halvhalter och övergångar så hon skulle lyssna på mig ännu mer men det hjälpte inte så mycket. Red på allt vad jag kunde för att få henne ordentligt lösgjord och sen på slutet släppte det och hon gick mycket bra!
Hon har inte varit så stel och okoncentrerad på länge. Dessutom var hon lite hård i munnen. Nå, ska se till att allt funkar till helgens tävlingar!
Hon var en allmänt sprallig dam idag, ruskade på huvudet och slog med frambenen. Lat dam som tyckte vi skulle köra lite freestyle idag :)


bild från nån gång i höstas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0