tisdag 3.5

mararbete med Mossan idag.
Lydi och Tillan var och hjälpte, fotade och skrek på mig! 
Fick tänka extra mycket på min sits, för så fort jag t.ex vred min hand eller petade ut tårna lite (som jag har en tendens att göra) skrek dom på mig, hehe.

Gjorde typ tre övningar, klockan och bommar på rakt och böjt spår. Blev mycket galopparbete.
Mossan har blivit otroligt mycket lugnare i galoppen än tidigare! Hon har över huvudtaget börja fatta lite att man inte alltid behöver springa på som en dåre hela tiden utan man kan ta det lite chillmakrill :)
På slutet blev hon lite trött och orkade inte jobba ordentligt, annars var hon samarbets villig och gjorde sitt bästa hela tiden. Väldigt fin i munnen var hon också! Har försökt variera bett ganska ofta nu, tror det lönar sig på henne. 

Lydi hoppade även upp på Mos idag. Hon travade "bara" av henne. Kul att se någon annan rida henne!


Haha, söt häst!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0