dressyr, 12.11

Lydi klippte banan medans jag fixade i stallet. Sen fixa hästarna och skritta mot banan.

Skrittade fram ordentligt, böjde igenom i halt och skritt. I traven började jag med att överställa henne så hon senare skulle få en mer korrekt ställning. Hon var faktiskt riktigt mjuk och fin! 
Jobbade på volter, red serpentiner och över fyra bommar som låg längs med ena långsidan.
Sen lite galopparbete. Hon blev väldigt framtung och jag fick en fruktansvärd sits så stigbyglarna åkte upp så jag verkligen skulle komma ner i sadeln och genast fick jag upp henne och hennes fina galopp kom fram! 
Sen stretchade jag ut henne i galoppen, travade av henne och skrittade ut. 

Har en tendens att sitta och "hacka" med mina skänklar, måste lära mig att
1 skänkling -> frammåt drivning i den gångarten man är i.
2 skänklingar -> trav

Och nu framöver blir det mycket ridning utan stigbyglar och sen ska jag jobba över bommar i trav för att kontrollera steglängden bättre!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0