dressyr, 13.11


var lite såhär hela tiden ↓



skirttade fram dom ordentligt som vanligt ↓




trava fram fritt, över lite bommar, på volter och på rakt spår.


Överböja i halt och skritt, sen trava fram med en rundare och lägre form.


Mossan har en tendens att krulla ihop sig, måste tänka frammåt uppåt och så driver jag på.



Inte lika ihop krullad men vill fortfarande få fram nosen lite till så fortsätta att driva frammåt.
Sen går hon i princip bara på bogarna, måste få henne mera på bak.



Sen kortade jag upp henne och så började vi jobba med galoppen.
Gjorde mesta dels skrittfattningar, hon tar galoppen rätt men har svårt att hålla kvar huvudet på plats! Men vi tränar! Och för tillfället lägger jag mer fokus på att få rätt galopp än var huvudet ska vara, en sak i taget :)
Arbetade på på volter och raktspår.
Red även en förvänd med henne i höger varv. Tog bara ett varv runt fyrkanten och sen fick det räcka, var sjukt nöjd att hon höll den hela varvet! Har jobbat en hel del med den förvända men jag har alltid sabbat till det.
Var nog ingen vacker syn, men som sagt, en sak i taget!
Ingen bild från galoppen då det blev för mörkt :(
Sen stretcha ut i galopp och trav + skritta ut en bit.

Tack till MaQu som var med och fotade :D

Kommentarer
Postat av: Ida Roos

Fina bilder :)

Vad är det för padd du har? Ser sjukt fin ut!

2011-11-13 @ 20:50:07
URL: http://idasyer.blogg.se/
Postat av: Louise

Ni är såååååå Fiiiina <3

Mina små guldhjärtan :D <3

2011-11-14 @ 19:18:10
URL: http://livetfranenannansida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0