dressyrträning, 22.10

Idag var en sån dag då det mesta satt!
Jag fick tillbaka så mycket av allt arbete jag lagt ner, allt flöt på och det var så jäkla härligt att rida Mossan :D

Skrittade ut, sen till banan. Hon var så fruktansvärt spänd och på tårna! Kunde inte ens skritta ordentligt, sen när jag började böja igenom henne släppte det och hon började koncentrera sig.
Tänkte trava fram henne fritt men genast då jag började trava gick det på i 280! Istället kortade jag tyglarna och la ner henne lång och låg. Red över bommarna, snirklade på volter i alla olika storlekar och gjorde övergångar. 
Galopparbetade lite i höger varv och sen kom Cia.


(grå= skänkelvikning, brun= öppna)
bilden: Vände rätt upp i vänster varv, flyttade till vänster, gjorde tio meters volt, följde fyrkanten och öpnna längs andra långsidan.

Började jobba med skänkelvikningarna och öppnorna.
Först i vänster varv. Jag blev lite för hård i inner och måste fånga upp bättre på ytter. När jag fick koll på det gick det, super! Sen i höger varv, där flöt allt på. 
Skritt paus och sen galopparbete.

Jobbade på 20m volt med galopp och trav övergångar. Fattningarna gick lätt som en plätt idag :D 
Jag var mjuk och följsam med handen, satt stadigt i sadeln och allt rullade på! Måste bara tänka på att inte luta bakåt i avsaktningarna utan bara sitta kvar. Mossan hängde sig lite i handen när man bröt av men bara att tänka frammåt så löser det sig.
Jobbade sedan runt fyrkanten, diagonaler och bågar. Samlad galopp runt fyrkanten och på bågarna och ökad på diagonalerna. Även här flöt allt på jätte bra!

Sen travade jag av henne och skrittade ut.

Fick mycket beröm av Cia! Det gör en lite extra taggad :D
Nu ska vi börja träna mera på den förvända galoppen. Förhoppningsvis är det träning nästa vecka igen, så ska försöka hinna träna nån gång på det innan dess.

Jag ska tänka på: Släppa knäna, stöd ordentligt med underskänkeln, mjuk i handen, halvhalter, sitta "rakt upp och ner"



keep up the good work!


Kommentarer
Postat av: Louise

Åh ni är sååå fina <3

Vart tränar du när du tränar för Cia?

Eftersom vi inte kan vara hos Janette,

tränar ni på aftonsol eller Sleipner?

Kraam :)

2011-11-23 @ 12:03:50
URL: http://livetfranenannansida.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Joo

2011-11-24 @ 11:43:19
URL: http://moseisley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0