rosa bandet hopptävling 2.10

80cm CR:
Banan bestod av 9 hinder. Ponnyn var riktigt duktig och vi började bra! Sen mot slutet av banan brukar hon vanligtvis speeda på men nu blev hon lite seg. Vi styrde upp mot det sista hindret och jag försökte få fram henne men hon reagerade inte med en gång så vi petade ner det, tyvärr! Men är jätte nöjd ändå, det kändes som en bra runda :)

80cm grundomgång:
Taggade om från CR. Nu var hon lite mer rädd om sina ben och lyfte bättre över hindren. Hon hade även mera power i sig. Kände att jag fick fram henne ordentligt och vi hade en bra grundgalopp.
Red en felfri runda! Kändes inte alls lika bra som i CR men vi kom runt :D

80cm stilomhoppning:
Trött Mossis. Gick bra tills vi kom till trean och jag inte fick fram henne ordentligt så hon rev med fram, 4 fel alltså. Blev ett jätte språng sen så jag tappade tyglar + stigbygel. Ordnade snabbt upp det och så var vi med på noterna igen. Resten av banan flöt på bra.

Det var bara tre ponnysar som hade gått vidare till stilomhoppningen så alla dom blev placerade! Mossan och jag kom på en tredje plats :D 

Väl hemma så började jag titta på mitt protokoll och så tittade jag på Lydis. Visade sig att dom hade räknat fel till mig så egentligen var det jag som blev tvåa. Haha, fan vad dåligt! Nå, spelar väl inte så stor roll. Är jätte nöjd över min prinsessa oavsett :D
Fick en super fin rosa rosett och en stor bukett blommor!
Sen efter man ridit sina ritter fick hästen en morot. Tyckte det var bra! 

Var förövrigt min och Mossans första placering i en hopptävling! (har ju fått clear rounder men det räknar jag inte)

gömt min fina bukett bakom mossis huvud..

nöjda och stolta systrar! :D

en film från 80 CR för er som vill se det :)


Kommentarer
Postat av: Sarah

grattis! :))

2011-10-02 @ 17:43:52
URL: http://sarahshastliv.blogg.se/
Postat av: becca

snygg runda!

vad gulligt av freddie och också följa med vad mossis gör med spetsade öron ;)

2011-10-02 @ 19:48:50
URL: http://beccabergman.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Ni var duktiga! :)

2011-10-03 @ 14:07:11
URL: http://jeffeee.blogg.se/
Postat av: Ida Roos

Grattis! :D

2011-10-04 @ 10:59:53
URL: http://idasyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0