utbrytar kungen

Igår vid lunchtid fick jag ett mess av paps att Mossan var på rymmen. Min finska lektion hade precis börjat och jag berättade till läraren att min häst var på rymmen och jag måste fara och fånga in henne.
Tog mina grejer och moppade hem. Körde direkt till hagarna. Freddie tittade oroligt mot stora betet, visslade och ropade på Mossis och så kommer hon galopperandes i full fart därifrån. Hon gnäggade och blåste upp sig och såg riktigt mallig ut..
Hon hade lyckats krypa mellan trådarna på nått sätt.
Har haft batteriet till vallpojken på laddning så hämtade det och fixade så dom fick ström på tråden.

I helgen lyckades hon även söndra undretråden på ett ställe i hagen här hemma. Sen kröp hon under och stod och åt precis intill. 
Tönt ponni :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0